THÔNG TIN CƠ BẢN
TỔNG QUAN
Through literature review of previous studies, this paper clarifies the concept and contents of “entrepreneurship development” and its role in knowledge sharing from universities to the industry and society. Results of the case study at Vietnam National University Hanoi reveal that the actual impact of entrepreneurship development in universities on knowledge sharing is still limited due to several external reasons. Therefore, it is necessary to have policies and favorable mechanism that promote knowledge sharing through entrepreneurship development. Moreover, some proposed suggestions are applicable in Vietnam universities to perfect the university governance model and promote knowledge sharing in the new development period
NỘI DUNG CUỐN SÁCH
THÔNG TIN CUỐN SÁCH
Tác giả
PGS. TS. Nguyễn Đăng Minh
Chủ tịch sáng lập Công ty GKM Vietnam. Người kiến tạo Công nghệ Quản trị Tinh gọn MIV, Công nghệ Giáo dục tinh gọn MIV... Xem thêm ->
Công trình nghiên cứu được quốc tế công nhận
Công trình nghiên cứu được công bố tại nhiều diễn đàn kinh tế tại Việt Nam và Quốc tế
Kiến tạo từ thực tiễn
Dựa trên thực trạng quản trị của doanh nghiệp Việt, không copy cắt dán tri thức nước ngoài
Case study áp dụng Công nghệ Quản trị Tinh gọn Made in Vietnam
Cuốn sách bao gồm các ví dụ thực tiễn áp dụng thành công Công nghệ Quản trị Tinh gọn Made in Vietnam
Giáo trình giảng dạy tại ĐH Kinh tế Đại học Quốc gia Hà Nội
Sách được lựa chọn làm giáo trình chính thức cho bộ môn: Quản trị Công nghệ, Quản trị Tri thức, Ra quyết định Quản trị tại ĐH Kinh tế Đại học Quốc gia Hà Nội
- Nội dung cuốn
sách
+ APCIM 2016 Program Committee
+ Business Continuity Jeopardized by Supply Chain Interruption and Correspondent Resolutions
+ The Role of Entrepreneurship Development in Universities to Promote Knowledge Sharing: The Case of Vietnam National University Hanoi..
+ The Need for Speed for Innovation in Global Organization
+ Customer Relatioship Management: Practices in Cinema Business in Hanoi Case Study: Platinum Cineplex
+ Factors Promoting Product Innovation in Asean Economies: From the Viewpoint of ICT Use and Connectivity
+ Interpretations of Ceo Resignations Based on Corporate Crisis Attributions in Japan
+ Building Relationships with Stakeholders in the Corporate Sports Activities Based on a Company Survey: Network and Disclosure
+ Game Playing as a Method of Acquiring the Ability to Handle Cyber Incidents
+ Current Conditions of CSIRTs in Japan: From Fact-finding Surveys
+ Vision of Area-Economics where the near by Shop and Ict
+ "Made in Vietnam" Lean Management Model for Vietnamese Enterprises
+ Operations Management of Shop Floor in the Industry 4.0 Environment
+ Japanese Industry Initiatives toward Industry 4
+ Application of Information Technologies to Manage Supply Chain The Practices and Solutions for Vietnamese SMEs
+ Application of "Made in Vietnam" Lean Management for Vietnamese Universitie
+ A New Fuzzy Topsis for Green Supplier Segmentation
+ Influence of Work Attitudes on Job Performance in Case of Staffs at VNK Consultancy Training and Labor Supports Joint Stock Company
+ Effectiveness of Supply Chain Management - Case Study of Construction Companies in Vietnam
+ Japanese Online Purchase Behavior and Priorities
+ Implementation of Smartphone Enabled Collaboration in the Multicultural Environment of a Global Asian Airline
+ Dynamic and Instant Innovation on Smart Devices Connects the Missing Link between Adaptive Radiation and Industrial Diversity
Imputation for Missing Values of Financial Data
+ Proposal of "C-E-V Viewpoints Model" as Consensus Framework for Aliment of Management and IT: IT-BCP Case Study
+ Actor Collaboration Matrix for Modeling Business Values in Archimate
+ Lean Application in Vietnamese Supermarket
+ It Manager Crisis Leadership: Do Prescriptions Given for General Management Apply?
+ The Role of Kyushu Factories in the Automobile Industry The Case of Daihatsu Kyushu
+ Rethinking the Development of Business Transaction State Machine
CEO nói gì về chúng tôi
Các câu hỏi thường gặp
- ÁP DỤNG HỆ THỐNG QUẢN TRỊ TINH GỌN MADE IN VIETNAM VÀO DOANH NGHIỆP CÓ PHẢI ĐẦU TƯ NHIỀU KINH PHÍ
KHÔNG?
Triết lý và hệ thống giải pháp của trường phái Quản trị Tinh gọn Made in Vietnam tập trung vào phát huy trí tuệ của con người Việt Nam để tạo giá trị gia tăng bằng việc không ngừng cắt giảm các chi phí lãng phí của hệ thống quản trị của doanh nghiệp, tổ chức. Do vậy, chi phí ban đầu chỉ là khoản đầu tư của doanh nghiệp, áp dụng đến đâu hiệu quả đến đó, sẽ tốn rất ít kinh phí đầu tư so với hiệu quả thực tế mang lại.
- CHẤT LƯỢNG CỦA CHƯƠNG TRÌNH ĐÀO TẠO CÓ ĐƯỢC CAM KẾT KHÔNG?
Chương trình rất mong muốn đón tiếp những doanh nhân khát khao thay đổi hướng tới phát triển bền vững doanh nghiệp của mình. Chúng tôi cam kết sẽ hoàn lại 100% phí tham dự cho những học viên không cảm thấy giá trị của chương trình sau khi kết thúc toàn bộ Chương trình đào tạo.